DATA SECURITY

Aká je rola technológií a tech lídrov?

Aká je rola technológií a tech lídrov?

Pohľad na technológie v roku 2020 očami spotrebiteľov.

IBM štúdia

 

Od online práce z domu až po školskú online výučbu mladých ľudí na diaľku – vďaka novému normálu COVID-19 sme viac závislí na technológiách ako kedykoľvek predtým. Spotrebitelia zároveň venujú viac pozornosti otázkam súkromia a bezpečnosti údajov, najmä keď zápasíme s rozsiahlymi následkami na aktuálnu pandemickú krízu.

 

IBM Policy Lab v spolupráci so spoločnosťou Morning Consult realizovala prieskum spotrebiteľov v EU a USA, v ktorom sa zamerali na spôsoby, ako COVID-19 zmenil svoj pohľad na technológie a akú úlohu mali a môžu mať technologické spoločnosti v reakcii na pandémiu.

 

Z prieskumu je zrejmé, že verejnosť sa spolieha na to, že technologický priemysel bude hrať hlavnú rolu v reakcii na COVID. Ľudia uznávajú, že technológia je v týchto náročných časoch jednoznačne pomocou. Zároveň očakávajú, že priemysel vytvorí prostredie na ochranu súkromia a zodpovedné používanie umelej inteligencie aj naďalej.

 

Tu je prehľad zistení:

 

Rola technológií a tech spoločností počas pandémie COVID-19

  • Dve tretiny respondentov v EÚ a USA si myslia, že technológie významne zlepšili ich život počas COVID-19.
  • Sedem z desiatich respondentov v EÚ a USA si myslí, že by technologický priemysel a súkromný sektor mali zohrávať významnú úlohu v reakcii na pandémiu COVID-19.
  • Európania sa viac obávajú vplyvu COVID-19 na ekonomiku (+4) a zmenu podnebia (+14)

 

Zodpovednosť za ochranu údajov

  • Viac ako sedem z desiatich respondentov EÚ a USA a EÚ si myslí, že technologický priemysel má veľkú zodpovednosť za ochranu údajov o spotrebiteľoch (78%) a zodpovedné použitie umelej inteligencie (72%).
  • Takmer polovica (49%) respondentov sa viac obáva o súkromie v dôsledku sledovania kontaktov počas pandémie COVID-19. Zároveň viac ako tretina (35%) respondentov nie je týmto sledovaním údajov znepokojená.
  • V dôsledku týchto obáv viac ako dve tretiny (62%) Američanov a Európanov dôrazne podporujú politické opatrenia na ochranu údajov o spotrebiteľoch.
  • Viac ako polovica respondentov dôrazne podporuje ochranu súkromia spotrebiteľských údajov (62%) a ochranu škodlivého, nezákonného a nebezpečného obsahu mimo internetu (55%).

 

.

Pozrite si detailne výsledky štúdie TU

 

 

Comments are closed

sk_SKSlovak
sk_SKSlovak